8 кл. Трудове навчання.

Для учениць  усіх форм навчання. 

Код для зустрічі       https://meet.google.com/fjx-zpef-irw

13.05. Тема: Узагальнення знань,  контрольна робота.

Виконайте тестові завдання 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8059259

06.05. Завдання: намалюйте ескіз писанки,   розмалюйте яйце,  можна дерев'яне,  фото надіслати. 

 29.04 Тема: Орнаменти , символи та кольори у писанкарстві, їх значення.

1. Орнамент писанки складається зпоєднання певних знаків-символів та кольорової гами. Відомо більше 100 символів. Кожен може створити свою неповторну писанку, підбираючи певні знаки та кольори.
2. Подивіться відео, оберіть 3-4 символа та намалюйте їх.
3. Завдання: сьогодні ви намалюєте ескіз писанки  на А4 (альбомному листі), використовуйте обрані орнаменти, їх значення та значення кольорів. Ескіз - має бути художній (кольоровий) .
Цю практичну роботу надсилайте на пошту або у вайбер-групу

22.04 Тема: Основи технології писанкарства.

Музей "Писанки" у Коломиї, єдиний у світі: https://www.youtube.com/watch?v=AuoLGW5aH_8
План.
1Писанкарство - це вид декоративно-ужиткового мистецтва, має стародавні коріння, характеризується вишуканими символами, орнаментальними мотивами, це допомога силам добра і світла. Пісня про Писанку:https://www.youtube.com/watch?v=GCNSA9JJSaA
Завдання: знайти та прочитати легенди про писанку, їх багато на сторінках інтернету.
 Легенда про Писанку: https://www.youtube.com/watch?v=X5iuW-CLiv0 
2. Писанка вважається оберегом людини, тому що при роботі з нею використовується вода, вогонь, бджолиний віск та цілий ряд символів.  Хто виготовляв її у давнину? -жінки, -сільсьі дівчата, -монастирські ченці, -іконописці, - міські панночки, -пахарі, робили для себе та родичів, тому техніка виготовлення відрізнялася. 
3. Функції писанки: - обрядова, -декоративна, -як оберіг, -ігрова.
4. Типи писанок: 1. Крашанка. 2. Дряпанка. 3. Крапанка. 4. Мальованка. 5. Трав"янка. 6. Писанка. 7. Дерев"яна писанка. 8. Біла писанка. 9. Бісерна писанка. 10. Зернівка. 11. Інкрустована писанка.       https://www.youtube.com/watch?v=UvkCoqvJJok
Завдання: виконати кольоровий ескіз писанки-мальованки.  Зразки ескізів:  https://www.youtube.com/watch?v=FdndJ1NpHmg

15.04  Тема: Об"єкт проєктної діяльності "Писанка".            

1. Українська писанка - культурний символ України.

2.Обрядове значення писанок.
https://m.youtube.com/watch?v=jrHRJazXego&feature=emb_logo
3.Види писанок, їх особливості.
https://m.youtube.com/watch?v=AuoLGW5aH_8 - цікаві факти та музей Писанки (єдиний у світі)

01.04, 08.04   Розділ "Основи проєктної діяльності".
   Тема: "Макетування.Значення моделей і макету у проєктуванні"
1. Макетування - це метод і процес об'ємного проєктування виробів, їх частин і деталей.
2. Макет-просторове зображення будь-чого, що дає наочне уявлення про особливості проєктованого виробу.   3. Модель-об'єкт, який є спрощенною версією об'єкту-прототипу. Типи моделей - геометрична, фізична, предметно-тематична.   4. Матеріали для моделювання : пластилін, папір, картон, текстиль, деревина, пінопласт, пластик.
Завдання.: в зошиті занотувати основну інформацію, намалювати художній ескіз, обрати собі об'єкт для моделювання з любого доступного матеріалу. Деякі зразки можете побачити у відео, остаточний вибір за вами.  Зробити модель кружки,  оздобити. 
https://www.youtube.com/watch?v=8Et61zLfgjs - "Модель кружки"

Шановні учениці дистанційного та сімейного навчання! Завершуйте роботу над своїм виробом та обов'язково фото виробу відправте у вайбер -групу з трудового навчання класу або на пошту.

№24   Тема: Остаточна обробка виробу.

Розрахунок вартості витрачених матеріалів виготовленого виробу. Самооцінка якості виробу. Підсумок роботи.

Оцінювання виробу (за 12-бальною шкалою).
1.Функціональність - ....   2.Ергономічність (зручність у використанні) - .....
3. Естетичність (красота) - ....4. Екологічність - ....5. Економічність - .....
6. Безпечність у використанні - .....7. Складність у виготовленні - ..... 8. Потребує багато часу на виготовлення - .....9. Середній бал оцінювання - ........
Підсумок роботи над проєктом: (відповісти на запитання, але їх не переписувати): 1. Що принесла тобі робота над проєктом? 2. Які труднощі виникали під час роботи над проєктом? 3. Чи бачиш ти які-небудь недоліки у створеному тобою виробі? 4. Що тобі найбільше сподобалося під час роботи над проєктом? 5. Чи досягла ти своєї мети у цьому проєкті?
Ось ми і завершили роботу над цим проєктом. Відповіді - усно.

№21-23  Тема: Виготовлення виробу. 

Продовження виготовлення виробу. З'єднання деталей. Добір оздоблення для виробу. Оздоблення виробу. Дотримання усіх правил безпечної роботи під час виготовлення виробу.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-nitkografiya-yak-vid-dekorativno---uzhitkovogo-mistectva-362058.html  - ниткографіка, презентація

https://www.youtube.com/watch?v=KZsShcaljAw - відео заповнення кола.

№19-20 Тема: Добір матеріалів та інструментів для виготовлення виробів.    1. Після обрання моделі-аналогу для виготовлення, поміркуй чим та з чого можна його виготовити. 2. Намалюй художній ескіз виробу (кольоровий). 3. Намалюй схему (якщо це потрібно для роботи). 4. Пригадай правила безпечної праці при роботі з ріжучими інструментами.

Технологічний процес виготовлення виробу. Організувати безпечне робоче місце для роботи.

1. Важливість розуміння правильного використання інструментів різного призначення (ножиці, канцелярський ніж, голки).2. Раціональне використання матеріалів при виготовленні виробів.  3.  Способи обробки та з'єднання деталей виробу . 5. Вдосконалення вміння працювати із схемами.

№18. Тема: Об'єкт проєктної діяльності "Прикраса з ниток".    https://youtu.be/5Uw1ycPV7d0?si=10HwaE-YOqcfzgmU  - прикраса з ниток, подивись та виконай.   1. Вибір та обгрунтування теми проєкту. 2. Планування роботи з виконання проєкту. 3.  Знайти моделі-аналоги та оберіть зразок для себе.  4. Перейдіть за посиланням, ознайомтеся з інформацією.  

№17.  Тема: Технологія побутової діяльності та самообслуговування.   "Вибір одягу та взуття та догляд за ними" - ознайомитися з матеріалом, переглянувши відео.




№16.  Тема: Вступ.Інструктаж з техніки безпеки та охорони праці. Правила виконання практичних робіт.   https://m.youtube.com/watch?v=Fr-OIorad3s&t=96s - відео (техніки безпеки).

Вітаю! Сьогодні повторюємо техніку безпеки, правила виконання практичних робіт. Перегляньте відео та пригадайте правила безпечної праці. Пригадайте, які вироби виготовили у 1 семестрі.

https://m.youtube.com/watch?v=fCQAYpr4NQ4 - 1 частина   https://m.youtube.com/watch?v=0QuAS8CZuYE - 2 частина

№14,15  Тема: Технологія побутової діяльності та самообслуговування.    1. Ознайомлення з проєктною діяльністю "Моя зачіска".  2. Із історії зачісок. Святкові та повсякденні.  3. Види зачісок залежно від форми обличчя.  4. Визначення форми обличчя, вибір виду зачіски відповідно до форми обличчя.    5. Виконати графічний малюнок обраної зачіски.

№12,13  Тема: Виготовлення виробу. Оздоблення виробу. Захист проєкту.     1. Дотримуючись усіх правил безпечної праці, працюємо над виготовленням виробу. 2. Оздобити виріб . 3. Завершити роботу над виробом. 4. Провести самоаналіз своєї роботи та самооцінювання. Оцінити якість, екологічність, економічність, зручність у використанні, наявність недоліків. 5. Навчиться презентувати свою роботу. 6. Підсумок: чи сподобалось працювати над цим проєктом? - як би у майбутньому покращила свій виріб, що змінила би?

№11. Тема: Прийоми роботи з різними інструментами. Особливості обробки матеріалів.

Технологічний процес виготовлення виробу. Організувати безпечне робоче місце для роботи.

1. Важливість розуміння правильного використання інструментів різного призначення (ножиці, канцелярський ніж, голки).2. Раціональне використання матеріалів при виготовленні виробів.  3.  Способи обробки та з'єднання деталей виробу . 5. Розрахунок вартості витрачених матеріалів при виготовленні виробу. 6. Вдосконалення вміння працювати із схемами.

№10. Тема: Добір матеріалів та інструментів для виготовлення виробів.    1. Після обрання моделі-аналогу для виготовлення, поміркуй чим та з чого можна його виготовити. 2. Намалюй художній ескіз виробу (кольоровий). 3. Намалюй схему (якщо це потрібно для роботи). 4. Пригадай правила безпечної праці при роботі з ріжучими інструментами.


№9. Тема:  Оформлення проєктно-конструкторської документації.  1. Організаційний етап -ознайомлення з історією виникнення та розвитку виробу, з потрібними матеріалами та інструментами.  2.Намалювати технічний та художній ескіз виробу (кольоровий).  3. Пригадати правила безпечної праці під час виготовлення виробу. 4. Добрати матеріали та інструменти для роботи над виробом.


№8.  Тема: Об'єкт проєктної діяльності - Браслет "Шамбала   1. Вибір та обгрунтування теми проєкту. 2. Планування роботи з виконання проєкту. 3.  Знайти моделі-аналоги та оберіть зразок для себе.  4. Перейдіть за посиланням, ознайомтеся з інформацією.   https://www.dombusin.com/uk/articles/kak-splesti-braslet-shambala

№7. Тема: Остаточна обробка виробу.   1. Завершуємо роботу над проєктом. 2. Догляд за вишитими виробами. 


3. Розрахунок витрат матеріалів. 4. Самоаналіз виробу. 5. Підсумок проєкту.

6. Фото виготовленного виробу переслати на пошту  pochta.leny@gmail.com  або вайбер-групу з трудового дівчат класу.

№6. Тема: Обробка країв виробу. Вишивання виробу.    1. Обробка країв виробу:



2. Вишивання виробу , обрати за бажанням.


№5. Тема: Добір інструментів та конструкційних матеріалів для роботи.   1. Добрати інструменти для роботи. 2. Добрати матеріал для роботи. 3. Розкроїти тканину за розміром серветки. 4. Нанести малюнок на тканину для вишивання його у подальшому. 5. Малюнок нанести легенько олівцем. 6. Підготувати нитки муліне для вишивки.



4 урок. Тема: Об'єкт проєктної діяльності "Декоративна серветка".   1. Вибір та обгрунтування об'єкта проєктування.  2. Планування роботи з виконання проєкту. 3. Повторення етапів виготовлення виробів. 4. Розгляд моделей-аналогів, їх аналіз та обрання свого виробу.


3 урок. Тема: Конструцкійні матеріали та їхні властивості. §2.   1. Інтер'єр (поняття). 2. Традиційні матеріали.   3. Властивості конструкційних матеріалів.   4. Ощадливе ввикористання ресурсів.      5. Завдання на ст.22: відповісти на питання, за бажанням застосуй на практиці поняття "Дай друге життя старим речам".

2 урок. Тема: Основи матеріалознавства. Матеріали хімічного походження (штучні) та їх властивості.       1.Поняття хімічні волокна.  2. Штучні та синтетичні волокна. 3. Технологія виробництва штучних волокон. 4. Переваги та недоліки штучних волокон. 5. Вплив на здоров'я людей та довкілля.    Ознайомитися з інформацією можна у підручнику "Трудове навчання. 8 клас"(обслуговуючи види праці). Автори А.І.Терещук,О.Ю.Медвідь. § 1.         Практична робота: Виготовлення підставки з паперового стаканчика.

(виконати за бажанням)
1 урок.  Тема: Вступ.Інструктаж з техніки безпеки та охорони праці. Правила виконання практичних робіт. https://m.youtube.com/watch?v=Fr-OIorad3s&t=96s - відео (техніки безпеки).

Вітаю! Сьогодні повторюємо техніку безпеки, правила виконання практичних робіт. Перегляньте відео та пригадайте правила безпечної праці. Пригадайте, які вироби виготовили у попередньому році, запропонуйте свої ідеї для виробів. Успіхів! https://m.youtube.com/watch?v=fCQAYpr4NQ4 - 1 частина   https://m.youtube.com/watch?v=0QuAS8CZuYE - 2 частина